2018. március 4., vasárnap

Gyerünk a folyosóra!- egy iránypontos perspektíva- Let's go to the corridor!- One Point Perspective


Az egyiránypontos perspektívával küzdöttünk! Nem volt egyszerű! Pedig az. Gyakorlatilag minden gyerek ismeri, rajzolt már ilyesmit. Középiskolás osztályaimmal már többször rajzoltuk ezt a témát.
Hasonlót már készítettünk velük is, csak akkor egy aknát ábrázoltunk, amibe sikeresen belepottyantunk. Az alapokat akkor már megismertük. Emlékeztek is rá. Nagyvonalakban.
Most a folyosón idétlenkedtünk. Az első órán fotózkodtunk és elkezdtük a folyosót megrajzolni. A másodikon befeleztük a rajzolást és a kinyomtatott fotókat beleragasztottuk a rajzba.
A fotózással kezdtünk. Mindenféle pózba vágták magukat a gyerekek, én fotóztam,  ők jó nagy lármát  csaptak. Rengeteg képet készítettem. Válogatás után a képeket lekicsinyítettem, egy World dokumentumba rendeztem és kinyomtattam. 

Megnéztünk egy rövid filmecskét a rajzolás menetéről. Amit minden gyerek úgy- ahogy már ismert, és nagyon- nagyon- nagyon tudott. És természetesen osztotta az észt.

                         


Egy táblai magyarázó rajzzal én is bemutattam a rajzolás menetét. Ezek után álltunk neki a munkának. 
A nagy ész osztás közben, a legokosabbak elkövettek néhány hibát is. A leggyakoribb, hogy a függőleges nem marad fűggőleges. Frankó pókhálók... 
... és furcsa cső szerű folyosók születtek.

A hatásukat tekintve ezek is érdekesek lettek.
A többség munkája azért jó lett. 
 

 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése