2015. december 9., szerda

Karácsonyi kép Máriáról és a kis Jézusról

Gyönyörű karácsonyi képeket készítettünk a negyedikesekkel. Máriáról és az újszülött kis Jézusról.
A bésekkel volt az első óám. Azt hittem nehezebben fog menni. A téma, az ábrázolás, a hagyományos elemek. De nem. Két festmény és egy gyerek munka megszemlélése után remekül ment a munka. Az "a" osztályosok már látták a kiállított remekműveket, alig bírták kivárni, hogy végre dolgozhassanak. Nem is nagyon figyeltek rám.
Egy kis előlészületet azért igényel. 
Alapnak közönséges háztartási csomagolópapírt használtunk. Egy, egy íves lapból 16 db A4-eshez hasonló méretű lap jön ki. 
Szükség lesz még arany és ezüst temperára. Valamire, amire kinyomjuk a temperát. Én sikertelen, famentes rajzlapra készült rajzokat daraboltam össze.
Kellenek még karton lapocskák a nyomtatáshoz. Fénymásolópapír dobozát daraboltam össze ehhez. Igen, és fültisztító pálcák is, szintén nyomtatunk velük.

Mint minden karácsonyi témánál, különösen katolikus iskolában, beszélünk a karácsony történetéről, a születésről, Máriáról. Most a kék köpenyről, Mária egyik atribútumáról, a glóriáról és annak jelentéséről is. Meg az újszülöttek bepólyálásáról is ejtettünk pár szót.
Olajpasztellel rajzoltuk meg Máriát a kis Jézussal. A glóriákat sárga és fehér krétával.
Az egészet átfestettük fekete vízfestékkel. A csomagolópapír szép- szép, de vacak. Könnyen elázik, szétmálik. Gyorsan, lendületesen fessünk! Sok víz kell a festékhez.   
Jöhet a nyomtatás! A pecsételés, maszatolás, pöttyögetés!
Nem osztottam ki a temperát óra elejé, mert olyan csábító, hogy rögtön ezzel kezdik a festést. Munkamenet megbeszélése ide, munkamenet megbeszélése oda! Csak amikor már vízfestékkel dolgoznak, akkor.
Gyorsan a szárítóra tettük a képeket. Teljes száradás után, újságpapíron, a képeket a visszájukon kivasaltam.
Az elkészült képek csodásak lettek!
 

 

 

 

 

 

 

 
Nem is gondoltam, hogy az arany és ezüst tempera ekkora csáberővel bír. A csillámporról tudom, hogy az álmok álma. Rejtegetem is! De, hogy az arany és ezüst tempera is!
A harmadikosok látták a folyosón kiállított képeket, addig- addig rágták a fülemet, míg nekik is olyan témát választottam ahol festhetnek ezzel a csoda festékkel!
Én csak a csillagokra, kisebb- nagyobb részletekre gondoltam... Ők nem.




Az eredeti ötlet innen származik.

3 megjegyzés:

  1. Tényleg nagyon klassz a technika és a képek is. Gratulálok

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés