2015. november 29., vasárnap

Liebster Award vándordíjat kaptam!

Néhány éve, amikor a blogokkal és a bloggerséggel ismerkedtem több német és angol nyelvű blogon láttam ezt az emblémát. Nem nagyon értettem, gondoltam, hogy valami jutalom, dicséret lehet.

Most, hogy én is kaptam egy Liebster Award vándordíjat, most már tudom, ez tényleg dicséret, jutalom, elismerés.
A beszeljunkoroszul.hu szerzőjétől, Antal Lászlóné Nyilas Mária Magdolnától kaptam. Nagyon köszönöm! 


A Liebster Award díj egy vándordíj, amit egy másik, korábban díjazott blogger ítélhet oda a számára kedves blogoknak.
Szóval az én blogomat valaki érdemesnek tartotta a díjra. Erre büszke vagyok, pozitív visszajelzésként élem meg, ezek szerint jól csinálom és érdemes tovább írnom a blogot.


A díjhoz egy kis feladat is párosul:

  • Írd meg egy posztban, hogy kitől kaptad a díjat (linkeld a blogot)!
  • Írj le 10 dolgot magadról, ami kevésbé köztudott!
  • Válaszolj a jelölő által feltett kérdésekre!
  • Jelölj 5-10 bloggert és tegyél fel nekik is néhány kérdést.
Akkor a 10 titkos információ rólam:



  • Annyira azért nem szeretem a macskákat.
  • Ebéd után nyaranta mindig alszom a kertben.
  • Tanévben az értekezleteken.
  • Imádom a hangos könyveket.
  • Rendmániás vagyok.
  • Poirot (David Suchet) titkos hódolója vagyok.
  • Szeretnék megtanulni hastáncozni. (Így kell mondani?)
  • Élek- halok a pillecukorért.
  • Útálom a vitorlásokat.
  • A Balatont viszont nagyon szeretem.



Lássuk a válaszokat Marika (beszeljunkoroszul.hukérdéseire:

1.Hogyan kezdődött a kapcsolatod azzal, amiről blogot írsz?
Beleszülettem. Érettségi után nem is volt kérdés, hogy milyen pályát válasszak. Tanítóképzőbe mentem. Rajz speciálkollégiumot választottam. Nagyszerű tanáraim voltak, Végvári I. János, KrajcsirovitsHenrik, Kaposi Endre, akik maguk is tanárok és nagyszerű művészek. Tantárgy pedagógia képzésünk is nagyon jó volt, 20 évvel később a Savaria Egyetemi Központban a mesterképzésen a tanítóképzőben meszerzett tudásomból éltem.
A konkrét szaktárgyi tudáson kívül szemléletet kaptunk. Az alkotás vágyát. Azt, hogy ne korlátozzuk tanítványainkat, inspiráljuk őket. Adjunk eszközt a kezükbe. Ihletet, ötletet, az önkifejezés vágyát, az alkotás örömét.

2. Hogyan merült fel a blogírás ötlete?
Egy honlapot vezettem (most egy kicsit nagyon elhanyagolom) kifejezetten (középiskolás) tanítványaimnak művészettörténet tanulmányaik segítésére. Vázlatokat, a „Rajz és vizuális kultúra” fedőnevű rajz érettségiről mindenféle fontos információt, segédanyagokat, teszteket. Beadandó feladataikat is itt tettem közzé. Mint kiderült, sok kolléga is használta az oldalt.
E mellett sok-sok amerikai rajztanár blogját néztem végig, sárgán az irigységtől. Sárgán, mert remek rajztermeket, anyagokat és eszközöket, remek ötleteket láttam. Ezen kívül egy működő szakmai fórumot!
Elkezdtem keresni egy olyan lehetőséget, ahol a tanulóknak szánt anyagoknál többet oszthatok meg.
Sokáig csak a rajzórákon és a szakkörön született remekműveket mutattam meg. Most, hogy ismét gyakorló iskolában tanítok, egy kicsit a szakmai hátteret is megmutatom.
Nagyon remélem előbb- utóbb csak sikerül egy szakmai fórumot kialakítanunk.

3. Amiről írsz, az foglalkozás (kenyérkereset) vagy hobbi számodra?
Ez is az is. Rajztanár vagyok és alkotó ember. Anyám is rajztanár. Apám is alkotó ember volt, a testvérem is az.
Ez az életem. El sem tudom képzelni az életemet máshogy. 
A gyerekeim igen. Lehet, hogy nem is én vagyok az anyjuk?


4. Hogyan fogadták el mások (nem csak a családod), hogy “ilyesmivel” foglalkozol?
A családom? Megkérdeztem őket. Mint kiderült titkos olvasóim! A barátaimnak, kollégáimnak, hallgatóimnak, akik ismerik, tetszik. Jó néhány kollégám, hallgatóm fel is használja a munkájában, ötletet merítenek belőle.


5. Ha mélypontra kerülsz, hogyan evickélsz ki belőle?
Sütök, és a kertben dolgozom. Bitang jól sütök és a kertem is gyönyörű.
Ajjaj! A gödör mélyén vagyok?
Nem, nem is! Annyira nem tudok sütni és a kertem is gazos.


6. Vannak-e segítőtársaid?
Konkrétan nincsenek. Csak ötleteket szedegetek össze mindenkitől. Nyitott szemmel és fényképezőgéppel járok-kelek a világban.


A jelöltjeim: 

Benke Erika- természetes szappanok és kozmetikumok


Balatoni romok

Kifli és levendula



1. Mi az, aminek mindig, minden körülmény között igazán tudsz örülni?
2. Mivel szeretsz foglalkozni a szabadidődben?
3. Mi szerettél volna lenni gyerekkorodban?
4. Az lettél? Vagy hasonló? Esetleg teljesen már vizekre eveztél?
5. Miért döntöttél a blogolás mellett?
6. A blogolás mennyire része a mindennapjaidnak? 
7. Mire vagy a legbüszkébb?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése