2015. november 29., vasárnap

A Hideg birodalma- most a hideg szinek jönnek

A kép témája olyan mint az előző órai volt. Most nem meleg, hanem hideg színekkel festettünk. 

Most az óra elején néztük meg a színkört. Berajzoltuk a hideg-meleg tengelyt. A meleg színeket leszedtük. 

Csak ezek után néztünk meg egy remek képet. Erre az órára egy Chagall képpel készültem. 
Először Paul Klee képei közül az 1921-ben készült Dream Cityre gondoltam. 
innen
Sok szempontból is jó választás lett volna. A témája, a színei és az ábrázolás módja miatt is. 
A szintén Klee: A jó horgászhely című képe is felmerült. Nagyon tetszik a tenger társítása a hideghez, a különleges élőlények.
innen
 
Aztán ráleletem erre a nagyszerű Chagall képre!
innen

Azt hiszem jó választás. Az áradó kék fény, sok fehérrel, kevéske sárgával és vörössel! 
Chagall képeit valamivel nehezebb értelmezni, igen jókat derülnek rajta a gyerekek. De elfogadják, hogy álomszerű, képzeletbeli világot festett.
A technikában annyit változtattam, hogy fehér temperát is adtam a gyerekeknek. Nagyon lelkesen fogadták. Hatalmas lendülettel álltak neki a festésnek. Attól függően, hogy mennyire higították a temperát, változott a színek hatása.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése