2015. június 18., csütörtök

Batikoljunk táskát, ha már maradt egy kis festék

Nagyon jó idő van a batikoláshoz. Gyorsan szárad a viasz, lehet folytatni a batikolást. A festék is hamar megszárad, lehet vasalni. 

Az év végi szertártakarítás során a kezembe akadt két félbehagyott viaszozott táska. Az egyiken egy félkész nap,a másikon egy tócsa van, esőcseppekkel. Ez az utóbbi már festve és viaszolva is van.  Mivel maradt türkiz festék a múltkori póló batikolásból, minden adott volt táskák befejezéséhez.
A napocskással kezdem. Először is befejeztem a napot. A táskába beletettem egy kartonlapot, hogy ne üssön át a viasz. Ne csúfítsa el a másik oldalt.

Először a türkiz festékbe nyomtam bele. 
Száradás után átkentem viasszal azokat a részeket amiket türkiznek akartam hagyni.
Az egyik oldalon a nap arcát és egy- egy körívet. A nap körül kimaradt részt is beviaszoltam. Miután megdermedt a viasz, a táskát összegyűrtem, hogy a viaszt  összetörjem.
Ezután tettem bele az "Enciánkék" festékbe (ami nem maradék volt, gombhoz a kabátot). 
Miután kinyomkodtam a fölösleges festéket és kihúzogattam, az udvarra vittem egy szellőző rácsra száradni. 
Amikor kopogósra száradt nekiálltam kivasalni. Előtte amennyire tudtam levakartam- tördeltem- dörzsöltem a viaszt.
Aztán rengeteg újságpapírral felfegyverkezve nekiálltam vasalni, vasalni, vasalni...

Már csak egy kis öblögetés- mosás- fixálás ...vasalás...
... és kész.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése