2015. június 13., szombat

Batikoljunk (egyen)pólót

Nem is tudom kinek pattant ki az agyából, hogy az iskolai sportnapra batikoljunk egyenpólót.

Merthogy egyenpólóban kell jönnünk. Igaz ez az iskolai egyenpólót jelenti. De a 9.b-sek, ahol ofő helyettes vagyok ezt máshogy látták. 
Az osztályfőnökük rendelt női és férfi pólókatAmi hamarosan meg is érkezett. És egy szép napfényes napon neki is álltunk, mind a harminchatan, velünk együtt harminvnyolcan batikolni. Hogy aztán alposan le is égjünk a napon.
Annyiban mindenki egyetértett, hogy spirál mintát szeretnének. Most is Colombusz ruhafestéket használtunk. Ezzel a festékkel már batikoltam pólót, vászontáskát, függönyt, készíettem vele feliratot.
Kétféle kéket, "Égszínkéket" és "Türkizt", "Fűzöldet" és "Skarlátvöröset" használtunk. Ahogy kell, melegvízben oldottam fel a festéket. Egy zacskónyit tettem a literes (joghurtos) vödörbe. Kell még egy maroknyi só és ecet.
(A zöld festékből kétszer, a többi színből háromszor kellett kevernem egy- egy vödörrel.)
A pólókat elkezdtük tekergetni- tekergetni. Egyszer csak azt vettem észre, hogy szinte mindenkiét én tekergetem. Postás gumigyűrűvel rögzítettük.
Aztán elkezdődött a mártogatás, locsolgatás.
Miután elkészültek a festéssel nylon zacskóba tettük. Így vitték haza.
Mivel az iskolában nincs lehetőség az öblítésre- fixálásra ezért mindenki hazavitte és otthon fejezte be. Gondolom sok fiús (csak fiús?) anya keze lett kékzöldpiros.
Még összegumizva átmosták, hogy a felesleges festék kijöjjön. Aztán langyos ecetes vízzel kiöblítették. Megszárították és kivasalták.
Az eredmény remek lett!
 

 

 
Hogy mennyire? A batikolás másnapján volt a sportnap, mindenki a közösen festett pólóban jött! 
A maradék festék sem ment kárba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése