2015. február 25., szerda

Március 15-ei dekoráció lépésről, lépésre- vagyis lépcsőről, lépcsőre

Arra gondoltam idén a lépcsőt fogom feldíszíteni. 

Feliratot már olyan sokat készítettem és most semmi jó ötletem nem volt. Hölgyeket, urakat és huszárokat is készítettünk. Mondjuk, ezt idén sem hagyom ki. Lassan a kokárda varrásnak is nekilátok. Néhány huszárcsákót is kiteszek. Az ünnepi emlékezéshez a zászlókat és forgókat elkezdtük megcsinálni.
Szóval nincs mire várni.
A Nemzeti dalt rakom fel a lépcsőre, soronként. 
Az aulából nyíló lépcsősor erre pont alkalmas.

9 sort tudok feltenni, alulra még 3 sort. Már a takarító nénivel is megbeszéltem, hogy néhány napig nem mossa le a lépcsőt.
Az előkészítés mindössze a vers kinyomtatása és a papír felvágása volt.
A többi a 10.b feladata.
Petőfi Sándor Nemzeti dalát kinyomtattam, soronként szétvágtam. A kilenc sort 3×3 részre osztottam 3 piros, 3 fehér és 3 zöld. Az 50×70-es színes fotókartont a lépcső magasságának megfelelően 8 cm széles sávokra vágtam fel. 
Két és fél csík adta ki a lécső szélességét. Széles ragasztó szalaggal ragasztottuk össze. 
Csoportokban dolgoztunk, 4-4 gyerek dolgozott egy- egy verssoron.  Akik nagyon rövid sort kaptak, azok még egy- egy hiányzó sort is elkészítettek.
Annyit kértem, hogy jól látható nagy és erős színű legyen a felirat. Színes viaszkrétával dolgoztak. A többit rájuk bíztam.

Az összeragasztott papírcsík közepét megjelölték. A kinyomtatott verssor betűit és szóközeit megszámolták. A középső betűvel, vagy szóközzel kezdték a szöveg írását. A papírcsík közepétől jobbra illetve balra haladva. 
Most itt tartunk.
De már látszik, hogy van mit javítani. Egy sor még hiányzik. A pirosak között a harmadik egyáltalán nem olvasható távolról. A zöldek között szintén.
Az egyik csapat sima fehér táblakrétát használt. Annak rendje és módja szerint fixáltuk. Nagyon jó lett. Hogy meddig tart? Hát ... 
Most egy kicsit javítgatjuk, aztán március 10-e körül kitesszük. Az alkotókkal együtt készítünk egy sztárfotót, az iskolai honlapra.

Az elkészült csíkokat elrendeztem a lépcsőn és gyurmaragasztóval felragasztottam.


2 megjegyzés:

  1. Nagyon klassz!! Saját ötlet?

    VálaszTörlés
  2. Igen. Aztán rájöttem, hogy ez is csak olyan spanyolviasz. Az egyszerű, látványos, jó ötletek sokunk fejéből kippan. :)

    VálaszTörlés