2013. november 2., szombat

Szalagavató ... indul!

Elkezdődött! Az osztályom végzős!
Nem régen még a gólyaavatóra készültünk, és tessék, már a szalagavatóval foglalkozunk. 
Műsor, vacsora, meghívók, ülésrend, bevonuló zene, kivonuló zene, dekoráció, kis koktél ruha... Aztán máris itt van a fáklyás ballagás. Fáklyák, vacsora, ülésrend, ajándékok, kis koktélruha, virágdísz... Rögtön utána a bolondballagás. Jelmezek, ötletek, buli... Másnap ballagás. Párok, dalok, búcsúbeszéd, véget nem érő műsor, könnyek, virágok... Soha nem lesz vége! Érettségi? Na igen. 
De most még csak a szalagavató előtt állunk. A lányok már kiválasztották a keringő ruhát. Már az osztálytánc is eldőlt.  Jöhetnek a próbák és a kellékek, jelmezek, táncruhák.

A keringőhöz maszkokat készítünk.
A fiúknak egyszerű, piros/fekete fényes maszkokat.
A lányoknak fehéret. Ezüsttel. Fehérrel. Csillámmal és tollal.
Az alapokat, velencei szemmaszkokat a neten rendeltem. Nem  azért mert szeretek neten rendelni mindenfélét, hanem mert egyszerűen nem kaptam szinte semmit. Pedig térdig jártam a lábam. Nem kaptam 10 egyforma papírmasé álarcot. Igazából 4-et sem.

A többit apánként vettem meg. Vagyis próbáltam megvenni. 
Ha nehezen is, de csak meglett minden kellék. Az az alapvető probléma, hogy mindenből csak egy- egy darab van mutatóba, az is négy üzletben. Végig jártam mindent, drogériát, kínait, hipermarketet, festék boltot, barkácsáruházat, ruhaüzletet, bizsust, papírboltot, rövidárust és hobbi boltot. Mindenfélét. Az egyik hobbi bolt gazdája segítőkész volt, megrendelt mindent amit kértem. A másik csak a száját húzta. Így hát ismét maradt az internet. 
Végül meglett minden.  Sziporkázó flitter szalag, szóró flitter, gyöngyházfényű glitter, fehér tollak, ezüst bortnik, strasszok, csillámpor...

A natúr maszkot a lányoknak fehér, a fiúknak élénkpiros festékkel fújtam be.

Akril festéket és lakk spray-t használtam most is. 
Gyorsan szárad, jók a színei. Büdösnek büdös, de néhány nap szellőzés után elillan a szaga. Nem lett fényes a festék felülete, ezért két réteg lakk került a fiúk maszkjára, hogy csillogjon. A lányok maszkját nem lakkoztam le. Azon majd a díszítések csillognak.

A piros maszkokra technokol rapiddal rajzoltam fel az ördögi vonásokat. Erre szórtam a fekete csillámport. Először a finom fekete csillámot. Ragasztóval húztam még egy csíkot, erre szórtam a szemcsésebb sörét szürke csillámot. 
Széles fekete szalag tartja majd a maszkot. 
Szalaggal kell rögzítenünk, hogy a megfelelő pillanatban egy mozdulattal le lehessen venni. És még a lányok csodás frizuráját se tegye tönkre. 
A lányok maszkja selyemfényű fehér lett, fehér szalaggal. 
A díszítés fehér és ezüst.

A próbadarabon az ezüstözést is kipróbáltam. Pontosabban ezüst füstöt ragasztottam rá. Szép lett az eredmény.
Az ezüstözésre ragasztottam a virág alakú strasszokat és az ezüst kontúrmatricát.

A szegélyét szintén strasszal ragasztottam körbe. Ezt a strasszt lapokban lehet kapni. A többi strasszhoz képest nevetséges az ára is. Méretre kell csak vágni. Szépen lehet vele kanyarodni is, csak el kell vagdalni a hálót a kanyar hosszabb oldalán. Meglepő, hogy ruházati boltban vettem?
Eleinte lassan ment, de aztán rájöttem a technikára.
Szerdán neki is kezdünk. Mindenki magának díszíti fel a maszkját! Már nagyon várom! 
... és folytatódik...

3 megjegyzés:

  1. Kedves Szofi!

    Elárulná, hogy hol, rendelte meg a lányok maszkját és hogy, hol vette a strassz szalagot? Köszönettel!

    VálaszTörlés
  2. Több helyen is lehet kapni a maszkokat. Ha jól emlékszem a BUDAI KREATÍV webáruházból rendeltem.
    http://www.budaikreativ.hu/185-alarcok
    A strassz szalag igazából háló. Bastelnetz névre hallgat, egy csomagban 2 db 10×10-s háló van, és a KIK-.ben vettem.
    Remélem tudtam segíteni!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Szofi!
    A portfólió kapcsán találtam rá a blog-ra a papírmetszéses résznél. Nagyon kreatív és ötletes dolgokat találtam. Köszönöm!

    VálaszTörlés