2013. november 9., szombat

Szalagavató... folytatódik, ABBÁ-val

Az osztálytánc egy ABBA fantázia lesz. Ehhez kell valami kis jelmez. Nem akarunk vagyonokat költeni rá. Először a kölcsönzésre gondoltunk, de szinte azonnal kiderült, hogy ez nem megoldás. Egészen egyszerűen azért, mert sehol nincs 2×10 db bérelhető ruha. Ami van... az a néhány darab... hááát.... hagyjuk!
Marad a varratás. A fiúknak egy egyszerű fölső.  A lányoknak egy még egyszerűbb fölső
Innen és innen
A lányok blúza fehér szaténból készül. Nem egy szabászati remekmű! Az elejére a macskákat batikolással készítjük. A gond, hogy a szatént, mivel tiszta műanyag, nem tudjuk szépen festeni. De szép lesz a blúz belőle. Ha tiszta pamutból, mondjuk lepedővászonból készítjük, akkor a batikolt macska gyönyörű lesz. Csak az blúz lesz olyan gyűrött, mint a kapca. Ezért döntöttem az öszvér megoldás mellett. A blúz szatén, a macska pamut.
Először a képek alapján megrajzoltam a macskát és a párducot(?). A grafit vonalakat áthúztam fekete filccel, hogy jól átüssön a vásznon. A lepedővászon alá tettem és grafittal átrajzoltam.
 
Itt az én feladatom igazából véget is ért. A többi a lányok dolga.
A kontúrokat színes zsírkrétával rajzolták át. 
Már többször batikoltam így. Nem olvasztott viasszal, hanem színes viaszkrétával.
Évekkel ezelőtt egy színdarab hatalmas díszleteit festettem így. Mosni nem mossuk, de rendszeresen használjuk. 
A lényeg, hogy jó alaposan húzzuk át a vonalakat.  A kis színes foltokat is krétával színezték. 
A festésnél itt-ott kiszivárog majd a festék, de ez nem baj. Sőt! Rendszeres használatra, gyakori mosásra sem felel meg. Nem is ilyen igénnyel készül.
A közöket festjük, most is Colonbusz ruhafestékkel. 
Most itt tartunk. Az elkészült és félkész macskák a szertárban száradnak.
Ez egy órai (45') munka volt. Aki még nem készült el, a szünetekben befejezheti. Nagy jövés- menés lesz a rajzszertárban! Ez már csak így megy évek óta!
Száradás és kíméletes vasalás után jöhet a flitter, kék és arany. 
Gyönyörű lesz!
Már csak körbe kell vágni és a blúz elejére varrni. A blúzok is készülnek. Nemsokára ruhapróba. Nagyon kíváncsiak vagyunk!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése